Monday, January 29, 2007

DE PE LISTE ADUNATE SI IARASI LA LUME DATE...

1. " De ce nu am facut teologie?"....Pentru ca sunt de parere ca iti trebuie o vocatie pentru a face teologie.Fiecare om are deprinderi pentru diferite stiinte si sincera sa fiu nu cred ca eram potrivita pentru a face teologie.Fiecare om e unicat prin felul de a gandi si prin ceea ce face si fiecare are libertatea de a alege ce e mai bine pentru el.Deci eu nu am crezut de cuviinta ca am o vocatie pentru a face teologie.
2. Pentru multi dintre noi Dumnezeu exista si pentru altii nu exista.De ce?Pentru ca fiecare gandeste liber.Cei ce vor ca totul in viata sa fie usor si sa primeasca totul de-a gata sunt cei ce cand dau de greu afirma ca Dumnezeu nu exista.De ce?Pentru ca ei cred ca Dumnezeu le rezolva toate problemele si ca le va inlatura greutatile vietii.
3. Cand profesorii sunt oarecum severi si cer prea mult de la elev acesta ajunge sa urasca materia respectiva numai din cauza profesorului si asta pentru ca noi elevii am vrea ca toate orele la toate materiile sa se desfasoare fara prea mult stres si cu putin de invatat si de scris.Este o gandire des intalnita in ziua de azi si elevii ajung sa urasca o materie dupa gradul de efort pe care il supune materia.
4. Atat trecutul cat si prezentul sunt perioade importante in viata noastra.Pentru ca trecutul ne caracterizeaza si scoate la iveala toate eforturile depuse mai mult sau mai putin intr-un moment al vietii.Daca trecutul nu ar fi important si nu ar mai conta nu ar trebui ca de exemplu la istorie sa vorbim de Stefan cel Mare, Mircea cel Batran s.a iar la romana de M.Eminescu sau multi altii si asta doar pentru ca „doar prezentul contează,trecutul nici n-a existat!?".
5. "A invata sa privim" este o necesitate practica pentru ca astfel ne dezvoltam spiritul de observatie si ne imbogatim cunostintele prin alt mod decat cititul.
7. "Sa lasam balta scoala" asta ar insemna sa dam cu piciorul la tot ce am realizat pana in acest moment al vietii noastre doar pentru ca facem fata mai greu cererilor sau doar din cauza unui capriciu (aceasta gandire difera de la persoana la persoana).

Wednesday, January 17, 2007



Mihai Eminescu s-a născut la Botoşani la 15 ianuarie 1850. Este al şaptelea dintre cei unsprezece copii ai căminarului Gheorghe Eminovici, provenit dintr-o familie de ţărani români din nordul Moldovei, şi al Ralucăi Eminovici, născută in Juraşcu, fiică de stolnic din Joldeşti.
Îşi petrece copilăria la Botoşani şi Ipoteşti, în casa părintească şi prin împrejurimi, într-o totală libertate de mişcare şi de contact cu oamenii şi cu natura, stare evocată cu adâncă nostalgie în poezia de mai târziu (Fiind băiet… sau O, rămâi).
Între 1858 şi 1866, urmează cu intermitenţe şcoala la Cernăuţi. Termină clasa a IV-a clasificat al 5-lea din 82 de elevi, după care face două clase de gimnaziu. Părăseşte şcoala în 1863, revine ca „privatist” în 1865 şi pleacă din nou în 1866. Între timp, e angajat ca funcţionar la diverse instituţii din Botoşani (la tribunal şi primărie) sau pribegeşte cu trupa Tardini-Vlădicescu.
1866 este anul primelor manifestări literare ale lui Eminescu. În ianuarie moare profesorul de limba română Aron Pumnul elevii scot o broşură, Lăcrămioarele învăţăceilor gimnazişti, în care apare şi poezia La mormântul lui Aron Pumnul semnată de M. Eminoviciu. La 25 februarie/9 martie (stil nou) debutează în revista Familia, din Pesta, a lui Iosif Vulcan, cu poezia De-aş avea. Iosif Vulcan îi schimbă numele în Mihai Eminescu, adoptat şi de poet şi, mai târziu, şi de alţi membri ai familiei sale. În acelaşi an îi mai apar în „Familia” alte cinci poezii.
Din 1866 până în 1869, pribegeşte pe traseul Cernăuţi – Blaj – Sibiu – Giurgiu – Bucureşti. De fapt, sunt ani de cunoaştere prin contact direct a poporului, a limbii, a obiceiurilor şi a realităţilor româneşti. A intenţionat să-şi continue studiile, dar nu-şi realizează proiectul. Ajunge sufleor şi copist de roluri în trupa lui Iorgu Caragiale, apoi secretar în formaţia lui Mihai Pascaly şi, la recomandarea acestuia, sufleor şi copist la Teatrul Naţional, unde îl cunoaşte pe I. L. Caragiale. Continuă să publice în Familia; scrie poezii, drame (Mira), fragmente de roman (Geniu pustiu), rămase în manuscris; face traduceri din germană (Arta reprezentării dramatice, de H. Th. Rötscher).
Între 1869 şi 1872 este student la Viena. Urmează ca „auditor extraordinar” Facultatea de Filozofie şi Drept (dar audiază şi cursuri de la alte facultăţi). Activează în rândul societăţii studenţeşti (printre altele, participă la pregătirea unei serbări şi a unui Congres studenţesc la Putna, cu ocazia împlinirii a 400 de ani de la zidirea mănăstirii de către Ştefan cel Mare), se împrieteneşte cu Ioan Slavici; o cunoaşte, la Viena, pe Veronica Micle; începe colaborarea la Convorbiri literare; debutează ca publicist în ziarul Albina, din Pesta. Apar primele semne ale bolii.

Monday, January 15, 2007

Mihai Eminescu


Mihai Eminescu in 1869
(1850 - 1889)

"Dumnezeul geniului m-a sorbit din popor cum soarele soarbe un nour de aur din marea de amar".

Poet national si universal
Scriitorul total al literaturii românesti
Poetul nepereche
Geniul tutelar al culturii neamului
Fauritorul limbii literare
Luceafarul culturii românesti

E unul care cânta mai dulce decât mine?
Cu-atât mai bine tarii, si lui cu-atât mai bine.
Apuce înainte s-ajunga cât mai sus,
La rasaritu-i falnic se-nchina-al meu apus.
(V.Alecsandri - Unor critici)

Inaugurarea palatului Brukental din Siubiu






Wednesday, January 10, 2007

Baza materiala a activitatii sportive

Agentia Nationala pentru Sport administreaza bunuri aflate in patrimoniul public si privat al statului prin 9 complexuri sportive na-tionale, 32 de unitati de ad-ministrare a bazelor sportive si 48 de cluburi sportive de drept public din subordine.
Baza materiala este constituita din sedii admi-nistrative, 146 sali de antre-nament si competitii pentru diferite ramuri sportive; 27 sali polivalente; 24 bazine de inot, din care 10 acoperite si 14 descoperite; 17 stadioane de atletism, rugby si fotbal; 3 piste de patinaj si role; 3 partii de bob-sanie; 2 partii pentru schi; 2 popi-carii; 12 poli-goane de tir; 16 baze nautice; 6 patinoare artificiale, din care 2 acoperite si 4 descoperite; 4 baze hipice; 3 piste de aeromodele; 1 baza montana (Voina); 5 radiocluburi; 95 terenuri in aer liber pentru tenis, handbal, volei, baschet, fotbal, 45 spatii de cazare in camine, vile si hoteluri; 25 grupuri de alimentatie (bufete, cantine , restaurante), precum si alte baze sportive, terenuri si anexe necesare activitatilor sportive.
Aceste bunuri au fost reevaluate pentru data de 31 ianuarie 2004, conform prevederilor legale in vigoare.
Anual se desfasoara inventarierea patrimoniului, rezultatele fiind consemnate in hotarari ale Guvernului.

Promovarea valorilor culturale, etice Si morale ale sportului

Programul national “2005, Anul International al Sportului si Educatiei Fizice“
Având in vedere Rezolutia nr.58% „Sportul ca mijloc de promovare a educatiei, sanatatii si pacii”, adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite in 3 noiembrie 2003.
Tinând seama de Carta Internationala a Educatiei Fizice si Sportului, adoptata de Conferinta Generala a UNESCO, in 21 noiembrie 1978 si de Raportul „Sport pentru Dezvoltare si Pace, spre realizarea scopurilor Declaratiei Mileniului” al Organizatiei Natiunilor Unite din 2003.Agentia Nationala pentru Sport, a initiat Programul national „2005, Anul International al Sportului si Educatiei Fizice”.

Principalele obiective ale programului

Incurajarea colaborarii si parteneriatului intre toti actorii posibili, in special familia, scoala, ligile si cluburile sportive, colectivitatile locale, asociatiile sportive, factorii de decizie si sectoarele public si privat, in scopul asigurarii unei complementaritati pentru a aduce sportul si educatia fizica la indemâna tuturor.Democratizarea si consolidarea practicarii educatiei fizice si sportului pentru toti.Promovarea educatiei fizice si sportului ca o componenta a educatiei calitative si ca parte integranta a formarii continue.Generalizarea educatiei fizice si sportului ca un instrument fundamental in favoarea sanatatii si dezvoltarii fizice, dar si pentru dobândirea valorilor necesare coeziunii sociale si dialogului intercultural. Deprinderea, in special la nivelul tinerilor de a comunica, a coopera, a lucra in echipa, de a se respecta reciproc, de a se autodisciplina si de a accepta infrângerea.
Promovarea unor mijloace novatoare in utilizarea sportului ca instrument de comunicare si de mobilizare sociala, in special la nivel national, regional si local, mobilizând societatea civila gratie unei participari active si urmarind cuprinderea publicului tinta.
Saptamâna sportului si educatiei fizice 23 – 29 mai 2005 a fost o manifestare semnificativa care a avut loc cu prilejul AISEF. A fost marcata in toate cele 40 de judete ale tarii si Municipiul Bucuresti si a avut un impact deosebit in mass media. Manifestarile realizate au fost atât sportive (atletism, baschet, ciclism, fotbal, tenis, tenis de masa, sah, jocuri distractive), cât si culturale (de ex. Concursul cu tematica sportiva organizat la nivelul scolilor din Bucuresti si desfasurat cu sprijinul Comisiei Nationale pentru UNESCO).
In cadrul AIESF, in perioada 7 - 10 aprilie a.c. Agentia Nationala pentru Sport a organizat o manifestare plurivalenta la Pavilionul Expozitional Nationalcu mese rotunde pe teme sportive, intâlniri cu publicul, expozitie de anvergura (carti, afise s.a.) iar Comitetul Olimpic si Sportiv Român a organizat standul “România Olimpica” care a inclus intâlniri cu personalitati din lumea sportului cum ar fi campionii olimpici Nadia Comaneci, Laura Badea, Simona Amanar, Nicu Vlad, Camelia Potec, Ivan Patzaichin sau Elisabeta Lipa (cea mai buna canotoare a tuturor timpurilor), proiectii de film din “Istoria olimpismului românesc”. Alte activitati in cadrul AISEF au fost desfasurate sub egida Academiei Olimpice Române. Amintim, astfel, crosul de Ziua Olimpica organizat in 25 de judete ale tarii, tabara de instruire si informare olimpica pentru inspectorii de educatie din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii (iulie, Izvorani), tabere de instruire si informare olimpica pentru elevii din liceele cu program sportiv, precum si pentru elevii din liceele pedagogice (iulie si august, in cadrul Complexului Cultural Sportiv Tei, Bucuresti), concursul international de arte plastice “Jocurile Olimpice in imaginatia copiilor” adresat copiilor cu vârste intre 6 - 14 ani (in perioada 16 – 21 decembrie 2005) si care a fost una din actiunile care au marcat inchiderea oficiala a AISEF.